Isaacs hylle fra "Heartstopper"-serien på Rygge

av Gro Johansson
05.10.24
Alice Osemans "Heartstopper" tegneserie er på kort tid blitt et fenomen og en bestselger. Serien som nå er blitt en Netflix-gigant omhandler den første forelskelsen, vennskap og psykisk uhelse.

Isaac fra "Heartstopper"-serien på Netflix har blitt et eget fenomen, fordi han alltid har en bok i hånda og stort sett leser uansett om det er mattetime eller lunsjpause, eller når vennegjengen er samlet. Forfatter og serieskaper Alice Oseman har valgt nøye ut hva han skal lese, og repertoaret spenner fra manga til kvantemekanikk, via Osemans egne bøker. Skeiv litteratur og vitenskap, romantikk og miljøvern.

På Rygge bibliotek har vi samlet det vi har på boklista hans, supplert med liknende bøker og satt dem i en egen hylle i ungdomsavdelingen, hvor man også finner tegneserien Heartstopper og flere andre av Alice Osemans bøker.

Lenke til Osemans bøker på Mossebibliotekene