Om dette arrangementet

Bibliotek

Dag Steinfeld: "Fedre og sønner"

AVLYST! Forfattermøte med Dag Steinfeld på Rygge bibliotek er dessverre avlyst.

Forfatteren ga i 2022 ut boken «Fedre og sønner» hvor han på en direkte og gripende måte skildrer sin families historie fra tsarens Russland og helt fram til vår tid. Dette er en bok som både skildrer familiens dramatiske liv og hans egen oppvekst med konflikt, strid og forsoning med sin egen far. Intensiteten og dramatikken i familiens historie med både sterkt samhold og samtidig en kompromissløshet ovenfor de som avvek fra den jødiske kulturen gir et unikt innblikk i både familien og den jødiske kulturen.

Her får man en innsikt i en sterk indre justis som praktiseres uten opphold, alt for å opprettholde det som gjennom århundrer er praktisert for å opprettholde egen jødisk kultur. Og i dette et konkret uttrykk for hvor skjebnesvangert dette kan bli for familien. Forfatteren byr på seg selv og sitt forhold til sin far samtidig som han løfter blikket og arbeider seg inn i sin fars situasjon og hva som kunne motivere hans tanke og handlinger. Boken skildrer forfatterens eget oppgjør med egen politisk utvikling, og samlet sett gir boken også leseren en invitasjon til refleksjon over hvor destruktivt en kulturell og politisk kompromissløshet blir.

Møt opp og hør forfatterens historie.

Gratis for medlemmer av Rygge biblioteks venner og Moss biblioteks venner, andre kr 100